Автострахування подорожчає на третину

29.01.2012 

Приватне акціонерне товариство "Виробничий комплекс "Лілея" пропонує послуги по виготовленню офсетних етикеток. Компанія здійснює друк етикеток в промислових масштабах за ексклюзивним дизайном, враховуючи усі побажання замовників.

Страхові компанії мають намір через суд оскаржувати занадто низькі тарифи на поліси цивільної відповідальності водіїв. Нинішня ціна «автоцивілки», на їхню думку, спровокує затримки виплат і банкрутство компаній. Якщо суд стане на бік учасників страхового ринку, подорожчає більш ніж третину.

У минулому році обов’язкове страхування відповідальності автовласників зазнало істотних змін. Замість трьох видів полісу «автоцивілки» з’явився один, який поширюється на всіх водіїв без винятку. Скасована довіреність на керування авто – тепер достатньо пред’явити техпаспорт на автомобіль. Введено , що дозволяє оформляти ДТП без виклику на місце аварії співробітників ДАІ. В результаті життя для водіїв значно спростилася. І почалися труднощі у страхових компаній – вони нарікають, що збір премій по ОСАЦИ впав, але кількість звернень за виплатами збільшилася. Поки гроші у компаній є, але їх ненадовго вистачить. Причина цьому – рішення Національної комісії з регулювання ринків фінансових послуг. Були змінені коефіцієнти, але саме від них залежить ціна полісів ОСАЦВ для водіїв.

Зокрема, був знижений коефіцієнт К4, який застосовується до автовласників зі стражем водіння від трьох років. Мінімальну планку цього показника Нацфінуслуг прирівняла до одиниці, тоді як страховики наполягали на цифрі 1,35. «Зараз це рішення дозволяє компаніям знижувати вартість поліса ОСАЦВ для водіїв зі стажем на 25-35%, – пояснює заступник голови правління з страхової діяльності та перестрахування СК« Добробут »Олег Корніюк. – Наприклад, для автомобіля, зареєстрованого в Києві, платіж зменшується з 777 до 576 грн. Мало того, що це можливість для демпінгу. Виникає ризик зменшення валових надходжень для всього ринку».

Страховики можуть перестати виплачувати гроші по «автоцивілці»

У компаніях підрахували: лише за рік лише через одним цей пункт страховики можуть недоотримати з «автоцивілки» близько 300 млн грн. Правда, самі страховики говорять, що вартість поліса поки ніхто не знижував і знижувати не буде. Мовляв, компанії розуміють ризики такого розвитку подій: теперішня вигода від припливу клієнтів може згодом обернутися банкрутством. У ситуацію втрутилося навіть Моторне (транспортне) бюро України. «Рішенням президії МТСБУ було прийнято рішення, що всі страховики повинні визначати коефіцієнт К4 не менше, ніж 1,35, – повідомила начальник відділу андеррайтингу транспортних ризиків АСК« ІНГО Україна »Ольга Погоріла. – Це рішення вступило в силу 12 січня». Фактично Моторне бюро відверто ігнорувало припис регулятора.

Втім, обов’язковим для страхових компаній залишається все-таки виконання нормативних документів, а не рішень галузевого об’єднання в особі Бюро. Тому експерти не виключають, що деякі страховики скористаються (якщо вже не скористалися) легальною можливістю для швидкого масового продажу дешевих полісів без гарантій виплат при настанні страхових випадків. «На жаль, у нас погано налагоджена боротьба з недобросовісною конкуренцією, – каже президент Української федерації страхування Олександр Завада. – Частина компаній навряд чи встоїть перед спокусою знизити ціну полісу нижче обгрунтованого рівня і таким чином наростити клієнтуру. Адже різниця у вартості “автоцивілки” за розрахунками Моторного бюро і за рішенням Нацфінуслуг досить істотна. Можна сказати, що це передумова до переділу ринку».

Ситуація виходить патова: компанії, які не могли залучити клієнта якістю страхування, візьмуть його низькою ціною. Інші, більш сумлінні страховики втратять обсяги премій, з яких вони здійснюють виплати постраждалим. У результаті платити не зможуть ні ті, ні інші. «У Нацфінуслуг неправильно розуміють ситуацію, – переконаний Завада. – Регулятор вважає, що своїм рішенням перешкодив необгрунтованому завищенню цін. Однак насправді у страховиків з’явилася можливість для їх необгрунтованого заниження. Справа в тому, що коефіцієнт «одиниця» раніше застосовувався тільки для полісів третього типу, яких зараз немає. Залишилися лише поліси першого типу, а у них більш високі страхові ризики – відповідно, більш висока ціна, підтверджена актуарно і затверджена ще в 2009 році».

За словами Завади, дії регулятора не тільки безпідставні, а й протизаконні. Рішення про зниження коефіцієнта прийнято без проведення актуарних розрахунків, які виконує Моторне бюро. Простіше кажучи, Нацфінуслуг порушила процедуру прийняття регулятороного документа. А це вже достатня підстава для скасування нових нормативів через суд, який, швидше за все, прийме сторону страхових компаній і зобов’яже тих, хто вже знизив вартість поліса, перерахувати її за коефіцієнтом 1,35.

До речі, є версія, що після цього ціни на поліси «автоцивілки» синхронно підвищать всі учасники страхового ринку. «Галас навколо одного з шести коефіцієнтів занадто роздули, – упевнений генеральний директор Асоціації страхувальників України Леонід Хорін. – Очевидно, що це робиться не просто так. Адже процес розрахунку ціни поліса в більшості компаній непрозорий, і проти цього Нацфінуслуг поки не прийняла ніяких заходів. А адже водіям від разового зниження якихось коефіцієнтів ні холодно, ні жарко. Їм потрібні зрозумілі умови страхування і своєчасні виплати».

Схожі публікації:

Ринок страхування

Коментарі





При використанні матеріалів цього сайту обовязковим є гіперпосилання на STRAHUVANNYA.ORG.UA, відкрите для індексації пошуковими системами