Чи рятує страхування фінансових ризиків малий і середній бізнес?

01.02.2012 

Приватне акціонерне товариство "Виробничий комплекс "Лілея" пропонує послуги по виготовленню офсетних етикеток. Компанія здійснює друк етикеток в промислових масштабах за ексклюзивним дизайном, враховуючи усі побажання замовників.

Для тих, хто знайомий з реаліями сучасного бізнес-простору, не секрет, що будь-яке підприємство щоденно балансує на межі ризику, і якщо велика торгова мережа чи промисловий гігант в змозі вирішити виниклі проблеми, перекинувши потужності або кошти на буксуючу ділянку роботи, то мале підприємство просто «йде на дно». При цьому далеко не всі власники малого та середнього бізнесу цікавляться пропозиціями такого сегмента страхових послуг, як .

Страхування фінансових ризиків – це форма захисту майнових інтересів при настанні будь-якої несприятливої ​​ситуації (збитку від крадіжки, втрати капіталу в результаті біржових операцій, підприємницької, банківської та інших видів діяльності, втрати доходу через простій обладнання тощо) шляхом виплати грошових коштів (кажучи простіше – компенсація понесених фінансових збитків).

Зрозуміло, що кожен бізнесмен зацікавлений у компенсації можливих збитків, але це справедливо в ще більшій степені для малого та середнього бізнесу, запас міцності якого не розрахований ні на техногенні катастрофи, ні на протистояння бандитським угрупованням, ні на явища економічної кризи. Не на користь малого підприємництва працює і нинішня законодавча база, а в останні кілька років звела нанівець співпрацю малого та середнього бізнесу з банками та іншими фінансовими організаціями, в умовах економічної кризи практично згорнувшись кредитування.

У таких умовах відкриття власної невеликої справи нерідко перетворюється в болісну боротьбу за виживання. Тим не менш, звести до мінімуму можливий збиток в силах кожного керівника: сьогодні страхові компанії пропонують широкий асортимент програм, що дозволяють покрити різні ризики.

Так, страхування відповідальності при здійсненні підприємницької діяльності забезпечує доставку грошових коштів для відшкодування збитку (від ненавмисного забруднення середовища до збитку, нанесеного клієнтові підприємства); в разі псування або крадіжки майна страхова компанія відшкодує визначену договором страхову суму; при зупинці виробництва (як правило, страховики встановлюють мінімальну кількість днів, які дозволяють констатувати настання страхового випадку в подібній ситуації) підприємство отримає відшкодування недоотриманого прибутку.

Чи користуються бізнесмени цими можливостями? За існуючою статистикою, близько 80% підприємств малого і середнього бізнесу вдаються до страхових послуг, однак майже половина укладених договорів – це примусове ОСАЦВ, ще чверть – КАСКО-захист для автомобілів.

Причин (суб’єктивних і об’єктивних) відмовлятися від страхування фінансових ризиків немало: це і недосконале законодавство, яке відносить страхові виплати на прибуток і, отже, збільшує базу оподаткування, і таке нерідке явище, як «багаторівнева бухгалтерія», при якій активи, які підлягають страхуванню виявляються «в тіні», зводячи нанівець можливості страхування, і просто недостатня кількість оборотних коштів.

А от для страховиків малий і середній бізнес – це ласий шматочок: простота укладання договорів, мінімум ризиків порівняно з великими підприємствами, легкість оцінки збитку, порівняно малі суми страхових виплат. Можливо, саме тому страхові компанії доклали в останні роки максимум зусиль для того, щоб змінити ставлення до себе, пропонуючи все більш об’ємні та гнучкі програми, завдяки чому сьогодні кожен підприємець має можливість індивідуалізувати свій поліс, «наповнивши» його умовами, необхідними в даному конкретному випадку. Середня вартість страхових послуг сьогодні не перевищує 1-2% від суми страхового покриття, а багато страховиків пропонують страхові програми з вартістю поліса від тисячі гривень.

Нарешті, і самі підприємці поступово приходять до розуміння того, що забезпечити стабільність для підприємств малого та середнього бізнесу в сучасних умовах можливо тільки за допомогою страхування кожного етапу роботи. Це не означає, втім, що ера «страхової економії» в нашій країні завершена: потрібно ще чимало часу для того, щоб підприємці перестали розглядати страхування фінансових ризиків як пусту витрату грошей.

Читайте на cайті:

Ринок страхування

Коментарі





При використанні матеріалів цього сайту обовязковим є гіперпосилання на STRAHUVANNYA.ORG.UA, відкрите для індексації пошуковими системами