Колектори рвуться приносити користь людям

15.02.2012 

Приватне акціонерне товариство "Виробничий комплекс "Лілея" пропонує послуги по виготовленню офсетних етикеток. Компанія здійснює друк етикеток в промислових масштабах за ексклюзивним дизайном, враховуючи усі побажання замовників.

Вже найближчим часом автовласники зможуть швидше отримувати виплати по автостраховкам, правда, в урізаному вигляді.

Найближчим часом у колекторів може з’явитися нове поле діяльності. До сих пір збирачі боргів, що працюють в страховому секторі, обмежувалися стягненням заборгованостей по регресних позовах. Як правило, мова йшла про вимоги, які СК виставляли до винуватців ДТП, а також компаніям, в яких ті страхували свою відповідальність. Тепер же в планах колекторів – скупка боргів самих страховиків, які не виконують своїх зобов’язань з виплати компенсацій по обов’язковому страхуванню цивільної відповідальності автовласників (ОСЦПВ).

На цю думку компанії наштовхнув досвід наших сусідів, зокрема Росії. Там збирачі боргів вже відкрили сезон “полювання” на страховиків. Кілька юридичних компаній, що працюють на ринках Москви і Петербурга, почали скуповувати у потерпілих борги компаній з автоцивілки і вимагати їх відшкодування через суд. Колектори планують зробити на цьому непоганий бізнес. За їхніми словами, страховики – лідери ринку автоцивілки масово недоплачують відшкодування потерпілим, іноді занижуючи виплати більш ніж в 2 рази. Самі автовласники рідко судяться з фінансистами, оскільки їм не вистачає елементарної юридичної грамотності. Зате юридичні компанії, які мають у цій справі неабиякий досвід, можуть нажити на цьому мільярди рублів.

Як заробити на скупості страхових компаній починають замислюватися й українські колектори. “Наша компанія в майбутньому планує запустити кілька подібних проектів. Але якщо таких боргів буде небагато, ця діяльність буде нерентабельною”, – розповів “k:” директор ТОВ “ЕОС України” Олексій Тесленко. “Ми також не виключаємо можливість роботи в цьому напрямку, хоча схема поступки таких боргів поки налагоджена не досконально. Для того щоб з’явився ринок цих боргів, потрібен” консолідатор”- той, хто збере розрізнені претензії фізичних осіб в один портфель”, – говорить директор компанії “Вердикт” Олександр Кабак.

На сьогоднішній день потенційна кількість фізосіб, готових продати борги страховиків, може виявитися досить значною. За даними Моторного (транспортного) страхового бюро України, порядку 10% рекламацій, що надходять в бюро від потерпілих, стосується незгоди з розміром страхової виплати. Ще близько 10% клієнтів скаржаться на відмову в компенсації збитків з боку страховика. Та й терміни, в які багато компаній виплачують відшкодування, найчастіше розтягуються на довгі місяці. Так що перспектива отримання виплати потерпілим стає примарною, і він охоче погодиться позбутися від “безнадійної” заборгованості навіть за півціни. Зокрема, середній термін врегулювання заяв учасників аварій з моменту ДТП до дати першої виплати, за даними Центральної бази даних, склав в 2011 році 235 днів. Терміни проведення виплат страховиками коливалися від 2 тижнів до 671 днів. Згідно з інформацією МТСБУ, за підсумками 2010-2011 рр.. тільки трохи більше 50% вимог з боку потерпілих врегулювалося в термін до 3 місяців. Порядку 10% заяв від постраждалих “зависало” в компаніях на термін від 7 місяців до року і більше.

Правда, експерти вважають, що для українських колекторів цей вид бізнесу може стати не таким вже прибутковим. По-перше, згідно зі змінами до закону про автоцивілку, який набрав чинності у вересні минулого року, страховики зобов’язані виплачувати відшкодування потерпілим протягом 3 місяців з моменту подання ними заяви про ДТП. Тоді як раніше компанії могли продовжувати цей термін мало не до нескінченності, посилаючись на відсутність тих чи інших документів. “По-друге, практика заниження виплат в Україні поширена далеко не так широко, як у Росії. У РФ виплати з автоцивілки завжди проводяться тільки з урахуванням зносу, що дає можливість для маніпуляцій. У той же час у нас амортизація не застосовується для іномарок віком до 7 років, і автомобілів виробництва СНД до 5 років. До того ж, у автовласників завжди є можливість замовити незалежну експертизу, якщо вони не згодні з сумою компенсації “, – розповідає голова Комісії зі страхування Українського товариства фінансових аналітиків В’ячеслав Черняховський.

Однак колектори не мають наміру обмежуватися виключно скупкою боргів з автоцивілки. “Взаємини колекторів зі страховими компаніями знаходяться на початковій стадії. І, в принципі, нам можуть бути цікаві всі типи боргів, які є в цьому бізнесі”, – говорить генеральний директор групи компаній “ПрімоКоллект” Ева Закович. За словами Олексія Тесленко, компанії можуть почати викуповувати у автовласників борги СК і по каско. “Якщо страхова затримує виплату, розраховуючи на безпорадність клієнта, це теж може представляти для нас інтерес. Просто ОСЦПВ – стандартизований і регламентований продукт. Його легше скласти в однорідний портфель. А договори каско в кожній компанії різні”, – відзначає він.

Читайте на cайті:

Ринок страхування

Коментарі





При використанні матеріалів цього сайту обовязковим є гіперпосилання на STRAHUVANNYA.ORG.UA, відкрите для індексації пошуковими системами