Скандал на ринку автострахування в Україні

02.12.2011 

Приватне акціонерне товариство "Виробничий комплекс "Лілея" пропонує послуги по виготовленню офсетних етикеток. Компанія здійснює друк етикеток в промислових масштабах за ексклюзивним дизайном, враховуючи усі побажання замовників.

Минулого тижня Моторне (транспортне) страхове бюро (МТСБ) застосувало санкції до Української екологічної страхової компанії (УЕСКА) – страховика, що займає серйозні позиції відразу на двох ринках : “зеленої карти” та обов’язкового страхування цивільної відповідальності автовласників (ОСЦПВ). Виплати за цими полісами УЕСКА тепер будуть здійснюватися Моторним бюро, правда, чекати їх доведеться довго.

Збори повних членів Моторного (транспортного) страхового бюро 21 листопада прийняло рішення вилучити з обігу поліси “зелена карта”, емітовані Українською екологічною страховою компанією, і ініціювати зупинку її ліцензії на обов’язкове страхування цивільної відповідальності автовласників в Держфінпослуг. “Протягом цього року ми неодноразово намагалися привернути увагу регулятора до ситуації в компанії, враховуючи показники її звітності. У УЕСКА накопичилася велика сума боргу по сотням незначних виплат за договорами міжнародного страхування “зелена карта”, які оплачувало Моторне бюро. Однак очікуваної реакції з боку Держфінпослуг не було, санкції до компанії не застосовувалися. Коли з’ясувалося, що у УЕСКА немає можливості погасити борги, було вирішено вжити заходів з обмеження її роботи на ринку “, – пояснила член президії Моторного бюро Олена Машаро.

Українська екологічна страхова компанія – досить великий гравець відразу в двох сегментах ринку автострахування в Україні. За даними Insurance Top, за січень-червень 2011 р. вона зібрала 20,2 млн грн. премій і займає 15-е місце з 50 фірм на ринку внутрішньої “автоцивілки” (поліси ОСЦПВ), а також шоста з 14 позицій у рейтингу за обсягами продажу полісів “Зелена карта” (страховки, придбані при виїзді за кордон) – 11,5 млн грн. премій. За різними оцінками, сумарний обсяг заборгованості страховика за договорами “зелена карта” і ОСЦПВ становить близько 10 млн грн. А борги компанії перед громадянами вже на кілька мільйонів гривень перевищують розмір гарантійного внеску, внесеного УЕСКА в Моторне бюро. Так що для отримання грошей водіям доведеться пройти тривалу процедуру і досить довго чекати виплат. За чинним законодавством в таких випадках потрібно чекати закінчення процедури банкрутства. Тільки після цього МТСБУ почне гасити заборгованість горе-страховика зі своїх фондів.

Скандал з УЕСКА не перший (на початку листопада МТСБУ прийняв аналогічні заходи стосовно СК “Інвестсервіс”) і, швидше за все, не останній. Ще в жовтні 2011 р. Моторне бюро заявило про плани провести аудит в декількох СК, що знаходяться в групі ризику. “Цього списку зараз знаходиться близько десяти страховиків. Але це переважно невеликі фірми, які представлені на ринку автострахування в Україні, які сукупно продають 1-2 тис. полісів “автоцивілки” в рік і не мають серйозних обсягів відповідальності”, – розповіла “ДС” г-жа Машаро. “У 2011-2012 роках ми побачимо чимало” латентних “банкрутств, які відбудуться де-факто, хоча і не будуть зафіксовані де-юре. Серед членів МТСБУ може виявитися ще як мінімум три-п’ять компаній-банкротів”, – доповнив колегу генеральний директор СК “Allianz Україна” Гаррі Андреасян.

Щоб оперативніше виявляти проблемні компанії та запроваджувати заборони на продаж нових полісів, до страховиків у першому півріччі 2012 пред’являть нові вимоги. Президія МТСБУ планує впровадити нові критерії оцінки якості врегулювання СК страхових подій з “автоцивілки”. Також Бюро змусить сумнівні компанії пройти аудит. Одночасно страховики обіцяють зробити прозорішою роботу самого Моторного бюро, щоб водії мали можливість проаналізувати роботу СК. “У МТСБУ дуже недосконала система оприлюднення звітності членів. Цифри можна побачити на екрані комп’ютера, але доступу для їх детального вивчення не має ніхто. Ми будемо наполягати, щоб Бюро публікувало показники компаній на сайті, щоб їх можна було аналізувати”, – заявив президент Української федерації страхування Олександр Завада. Очікується, що, маючи більше інформації, водії стануть рідше купувати поліси компаній на ринку автострахування в Україні, що знаходяться на межі банкрутства.

Схожі публікації:

Ринок страхування

Коментарі





При використанні матеріалів цього сайту обовязковим є гіперпосилання на STRAHUVANNYA.ORG.UA, відкрите для індексації пошуковими системами