СТРАХУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ

10.02.2012 

Приватне акціонерне товариство "Виробничий комплекс "Лілея" пропонує послуги по виготовленню офсетних етикеток. Компанія здійснює друк етикеток в промислових масштабах за ексклюзивним дизайном, враховуючи усі побажання замовників.

У самому широкому сенсі професійне страхування представлено декількома видами страхування відповідальності: відповідальність підприємства, відповідальність за продукт, промислова відповідальність і, нарешті, професійна відповідальність фахівця, яка може бути застрахована, в тому числі, на добровільній основі. Що забезпечує така і як зробити її максимально функціональною?

Помилки чи ризиковані рішення в процесі діяльності, здатні або обернутися великою вигодою, або привести до громадянської відповідальності – це ймовірність, завжди існуюча для будь-якої професійної особи, яка не може бути виключена ні запобіжними заходами, ні високим професійним рівнем.

При цьому необхідно розрізняти фахівця (фізичної особи, яка має конкретною професією) від страхування цивільної відповідальності за шкоду, завдану персоналом підприємства під час виконання робіт або надання послуг (юридична особа, не володіючи професією, не може страхувати свою професійну відповідальність).

Об’єктом страхування професійної відповідальності завжди є майнові інтереси, однак страхівка вимагає чіткого поділу за видами професій, що пов’язано з відмінностями ризиків, які страхуються  і відмінностями небезпеки непередбачених помилок і прорахунків.

Так, лікарі, фармацевти, водії автотранспорту можуть завдати шкоди здоров’ю клієнтів; з боку архітекторів, інженерів, будівельників і проектувальників висока ймовірність нанесення матеріального збитку; нанесення фінансового збитку – ризик для аудиторів, банківських працівників, брокерів і т. д. Вид професійної діяльності повинен бути чітко прописаний в страховому договорі: якщо збиток спричинити видом діяльності, не обумовленим в полісі, страхівка за громадянську відповідальність виплачена не буде.

Для громадян, які займаються деякими видами діяльності, обов’язок страхувати свою професійну відповідальність передбачається законодавчо (це, зокрема, стосується діяльності юристів, нотаріусів, митних брокерів, оцінювачів, аудиторів, ріелторів, туроператорів).

При цьому слід розрізняти власне страхування професійної відповідальності та обов’язкове особисте страхування (наприклад, страхування від нещасних випадків), необхідне у випадку, якщо професія відрізняється підвищеним ризиком не для оточуючих, а для самого працівника.

Договір страхування професійної відповідальності може припускати відповідальність страховика за будь-яку діяльність застрахованої особи в рамках зазначеної в договорі професії, відповідальність по конкретному виду професійної діяльності чи відповідальність за надання послуг конкретному клієнтові.

Констатація настання страхового випадку при страхуванні професійної відповідальності надзвичайно неоднозначна, тому що залежить від суб’єктивних факторів. Страховим випадком є пред’явлення з боку третіх осіб претензії про відшкодування збитків, понесених в результаті ненавмисної помилки, упущення або недбалості, допущених застрахованим у процесі виконання своїх професійних обов’язків (страховим випадком не визнається збиток, нанесений в результаті обману, підроблення та інших умисних дій страхувальника) .

При цьому претензія повинна бути подана у відповідності з правилами цивільного законодавства і ставитися до порушень, вчинених виключно протягом строку дії договору страхування. Нерідко для виплати страхового покриття доводиться чекати рішення суду про наступила цивільної відповідальності.

Тому при укладанні договору надзвичайно важливо чітко обумовити, наслідки яких дій підлягають страхуванню, у противному випадку одержати виплату не вдасться навіть при явному страховому випадку. Зокрема, в стандартному договорі більшість страхових компаній використовують формулювання, що визначають правомірність виплати тільки за умови «добросовісного і компетентного виконання професійних обов’язків» і т.п. Очевидно, що подібні обмовки підвищують суб’єктивність оцінки страхового події, гранично знецінюючи страховий поліс.

Мінімізувати користь від страховки можуть і такі моменти, як вимога від працівника обережності, передбачливості, уважності та професійних навичок при роботі, які завжди можна трактувати неоднозначно.

Ось ми і підійшли впритул до питання, куди ж звертатися спеціалісту, який вирішив застрахувати свою відповідальність: створюючи страхові продукти, кожен страховик впевнений в їх функціональності, проте реальною картиною ринкового асортименту має тільки професійний посередник – фахівець, що вивчає і порівнює різні продукти, а саме – страховий брокер.

Читайте на cайті:

Ринок страхування

Коментарі





При використанні матеріалів цього сайту обовязковим є гіперпосилання на STRAHUVANNYA.ORG.UA, відкрите для індексації пошуковими системами