Транспортні перевезення: особисте страхування пасажирів і страховий захист вантажів

23.01.2012 

Приватне акціонерне товариство "Виробничий комплекс "Лілея" пропонує послуги по виготовленню офсетних етикеток. Компанія здійснює друк етикеток в промислових масштабах за ексклюзивним дизайном, враховуючи усі побажання замовників.

Крім страхування власне транспортного засобу (КАСКО), цивільної відповідальності його власника, водія і пасажирів від нещасного випадку, транспортні перевезення породжують також необхідність страхування вантажів, а з 1992 року в Україні діє і обов’язкове особисте страхування пасажирів, що подорожують повітряним, наземним (залізничним і автомобільним) і водним транспортом по туристичних і міжміських маршрутах.

Далеко не кожен замислюється про те, що у вартість квитка на поїзд або міжміський автобус вже включена сума страхового платежу: всі ми перебуваємо під страховим захистом, включаючи і тих, хто користується правом безкоштовного проїзду ( їх страхування забезпечується без сплати ними страхового внеску).

Обов’язкове страхування, втім, не поширюється на пасажирів ліній приміського та міжнародного сполучення, а також на пасажирів транспорту внутрішньоміського сполучення, включаючи наземні міські маршрути і водні переправи.

Страхова сума по обов’язковому особистому страхуванню пасажирів встановлена в розмірі 120 «мінімумів» (на дату придбання проїзного документа). Ця сума виплачується повністю спадкоємцям застрахованої особи в разі його смерті або частково – при отриманні травми відповідно до ступеня тяжкості отриманих каліцтв.

В даний момент страховий захист пасажирів знаходиться на порозі кардинальних змін: в парламенті вже розглядається законопроект про обов’язкове страхування відповідальності перевізників на всіх видах транспорту, який передбачає ввести виплату за загибель пасажира на будь-якому виді громадського транспорту, ідентичну виплат в авіаперевезеннях.

З перевезеннями пов’язаний ще один вид страхування – транспортне страхування вантажів, при якому предметом страхування є майнові інтереси страхувальника, пов’язані з можливими збитками в результаті знищення, втрати чи пошкодження вантажу. Втім, в Україні цей вид страхування складно назвати поширеним: якщо в США і Європі страхується близько 90% вантажів, то у нас цей показник, за різними джерелами, коливається на рівні 40-50% або навіть 20-25%.

Небажанню підприємців захищати свої майнові інтереси, до речі, сприяє не тільки природне бажання заощадити, але і елементарне незнання податкового законодавства (так, добровільне страхування вантажів, призначених для подальшої реалізації, ще з 2007 року може бути віднесено вантажовласником до статті «витрати»).

Що стосується страховиків, то вони воліють у питаннях страхування вантажів співпрацювати з великими вантажоперевізниками, що встигли добре зарекомендувати себе на ринку, і тут зацікавленість є обопільною: професіоналізм перевізника є хорошою гарантією мінімізації ризиків, а участь страхової компанії – наявністю у перевізника юридично «підкованого» захисника .

Відповідно до міжнародної практики страхування, в Україні розрізняють кілька видів страхування вантажів:

  • З відповідальністю за всі ризики (передбачає відшкодування збитків внаслідок пошкодження або знищення всього вантажобагажу або його частини);
  • З обмеженою відповідальністю (страховим випадком визнається пошкодження або знищення всього вантажобагажу або його частини внаслідок обумовлених у договорі подій);
  • Без відповідальності за пошкодження (страховим випадком визнається тільки повне знищення вантажобагажу або його частини).

Втім, навіть перший вид полісу, крім стандартних винятків типу ядерного вибуху або дій урядових органів, передбачає ряд винятків менш очевидних. Так, не підлягають відшкодуванню ризики, пов’язані з природною зміною вантажу (наприклад, поява іржі на металі), які настали в пункті, який не прописаний у маршруті проходження вантажу, а також зумовлені затримкою в дорозі (у тому числі – псування продуктів харчування).

Крім швидкопсувних вантажів, до ризикових відносять насипні і наливні (у зв’язку з утрудненістю їх точного обліку) і вантажі, реалізація яких можлива в мінімальні терміни (наприклад, CD, сигарети, горілка). Ці вантажі, відповідно, страхуються за підвищеними тарифами. На мінімальний страховий тариф можуть розраховувати власники таких вантажів, як зернові та сільськогосподарські культури, різного роду сировина, пісок і автомобілі.

Читайте на cайті:

Ринок страхування

Коментарі





При використанні матеріалів цього сайту обовязковим є гіперпосилання на STRAHUVANNYA.ORG.UA, відкрите для індексації пошуковими системами