Як оформити європротокол і не нарватися на проблеми з автостраховкою?

30.10.2011 

Приватне акціонерне товариство "Виробничий комплекс "Лілея" пропонує послуги по виготовленню офсетних етикеток. Компанія здійснює друк етикеток в промислових масштабах за ексклюзивним дизайном, враховуючи усі побажання замовників.

європротокол

Відтепер водії – учасники незначних аварій зможуть обходитися без виклику ДАІ.  Таку можливість їм надала нова для України процедура так званого європротоколу.  Закон, що її легітимізу, вступив в силу з 19 вересня.  Як будуть відбуватися виплати страхових відшкодувань по ДТП, які підпадають під дію європротоколу, і яким чином впровадження нововведення позначиться на вартості полісів ОСЦПВ?

Європротокольні “пастки”

Скористатися європротоколом водії зможуть лише за наявності декількох умов: в аварії не повинно бути травмованих, вина однієї із сторін повинна бути очевидна, всі учасники ДТП повинні мати на руках посвідчення водія, техпаспорт автомобіля і власне сам бланк європротоколу (повідомлення про ДТП) разом з полісом ОСЦПВ.  “Учасники аварії зможуть використовувати спрощену систему оформлення ДТП тільки після отримання ними такого бланка”, – підкреслює Андрій Нечас, провідний спеціаліст відділу розгляду страхових справ департаменту врегулювання збитків АСК “ІНГО Україна”.  “Якщо всі умови виконані, водії спільно складають повідомлення () про ДТП і залишають місце події без повідомлення ДАІ”, – пояснює Віктор Довгань, начальник відділу врегулювання збитків СК “Універсальна”.

Але перш ніж відмовлятися від виклику ДАІ, водіям варто добре подумати.  Підступ полягає в тому, що учасникам ДТП доведеться оцінювати розмір збитку “на око” – прямо на місці події.  ДАІ можна не викликати, якщо збиток, отриманий в аварії, укладається в рамки ліміту, відведеного на один транспортний засіб (імовірно, максимальна сума, яку зможе отримати потерпілий, складе 10 тис. грн. На один автомобіль).  Якщо ж ушкодження вимагають дорогого ремонту, оформляти ДТП потрібно за чинною процедурою – викликати ДАІ, оплачувати штрафи (340-425 грн.), Збирати повний пакет документів і т. д.

Погоджуючись на застосування європротоколу, можна помилитися і невірно оцінити розмір пошкоджень.  Буває, що багато з них виявляються тільки при детальному огляді авто на СТО.  “Але якщо реальна сума збитку перевищила передбачений договором ліміт, страхова компанія все одно виплатить відшкодування тільки у розмірі ліміту і не більше”, – говорить В’ячеслав Грабина, заступник голови правління НАСК “Оранта”.  Залишок рахунку автовласникові доведеться оплачувати з своєї кишені або вимагати через суд з винуватця ДТП.

У будь-якому випадку до заповнення “протоколу” потрібно поставитися уважно.  “Рішення про виплату братиме страхова компанія, виходячи з обставин кожної конкретної події. Але якщо бланк європротоколу заповнений з помилками, ймовірність відмови досить висока”, – запевняє Інеса Зданевич, начальник управління методології та андеррайтингу УСК “ГАРАНТ-АВТО”.

Потрібно пам’ятати і про інші нюанси, що впливають на розмір компенсації, а також на можливість її отримання.  Кожен з учасників ДТП зобов’язаний проінформувати свою СК про подію і надати їй європротокол не пізніше, ніж через три дні після ДТП.  Якщо повідомлення надійде із запізненням, страховик може взагалі відмовити у виплаті.  Або, сплативши збиток, витребувати суму компенсації з винуватця аварії.

До слова, починаючи з вересня перелік випадків, в яких СК отримають право звертатися з регресною вимогою до винуватців ДТП, значно збільшиться.  Автовласник може поплатитися за те, що при оформленні поліса “автоцивілки” приховав від страховика важливу інформацію, яка впливає на розмір тарифу, або порушив умови договору.  “Приміром, якщо при укладенні договору страхувальник не повідомив компанію, що його транспортний засіб використовується як таксі, і тим самим уникнув підвищувального коефіцієнта, то після настання страхового випадку (якщо цей страхувальник став винуватцем нанесення збитку) компанія повністю виплатить відшкодування потерпілому, а потім виставить своєму клієнтові регресний позов у розмірі 50% від збитків “, – розповідає Олександр Мельничук, менеджер зі зв’язків з громадськістю та комунікацій СГ” PZU Україна “.  Та ж схема буде застосовуватися, у разі якщо з’ясується, що за кермом транспортного засобу, який спровокував аварію, знаходилася особа зі стажем водіння менше, ніж зазначено в полісі.

Одне з важливих нововведень закону – т. зв.  сезонні договори.  Купуючи поліс “автоцивілки”, водій зможе прописувати в ньому період експлуатації транспортного засобу, який повинен становити не менше шести місяців.  Наприклад, можна домовитися про те, що машина буде використовуватися тільки навесні і влітку (або влітку і восени і т. д.).  Але якщо договір все ж буде порушений, страхова подія трапиться в період, не передбачений полісом, СК виплатить потерпілому відшкодування, а потім стягне його з недбайливого власника поліса ОСЦПВ, причому в повному розмірі.

Плата за простоту

Не виключено, що після введення в Україні європротоколу поліси “автоцивілки” можуть подорожчати. “Після введення європротоколу частота настання страхових подій з” автоцивілки “виросте. Учасники ДТП будуть звертатися до страхових компаній по всіх страхових випадках. Тоді як раніше значна частина пригод залишалися незареєстрованими, оскільки при невеликих пошкодженнях авто водії воліли вирішувати питання без страховика, на місці, щоб не викликати ДАІ і не платити штраф “, – пояснює Дмитро Грицута, голова правління” Страхової групи “ТАС”.

Ще один привід для подорожчання полісів – очікуване збільшення страхового шахрайства.  Страховики переконані, що, скориставшись можливістю не викликати ДАІ, водії будуть намагатися отримувати відшкодування за будь-які пошкодження своїх авто – у тому числі отримані ще до покупки полісу.

Крім того, зараз Моторне (транспортне) страхове бюро України (МТСБУ) і Держфінпослуг обговорюють можливість перегляду коригувальних коефіцієнтів з ОСЦПВ, розмір яких безпосередньо впливає на вартість договорів (вартість “автоцивілки” розраховується шляхом добутку базового платежу в розмірі 180 грн. На коригуючі коефіцієнти) .  Зокрема, замість діючих зараз “вилок”, в межах яких страхова компанія може вибирати коефіцієнт, передбачається встановити їх фіксовані значення.  Так, в даний час коефіцієнт для столичних авто варіюється в діапазоні 3,2-4,8; міст – супутників столиці (Борисполя, Боярки, Василькова і т. д.) – 1-2,5; міст-мільйонників – 2,3 -3,5 і т. д. Якщо пропозиція буде схвалена Бюро Держфінпослуг, для кожного виду населених пунктів (залежно від кількості населення) буде встановлено єдиний коефіцієнт.  Для Києва він може скласти 3,9, міст – супутників столиці – 2 і т. д. Підвищений коефіцієнт може бути введений для машин, які експлуатуються як таксі або маршрутні таксі (зараз тарифи для них такі ж, як і для звичайних авто), а також для водіїв зі стажем водіння до трьох років.

Схожі публікації:

Ринок страхування

Коментарі





При використанні матеріалів цього сайту обовязковим є гіперпосилання на STRAHUVANNYA.ORG.UA, відкрите для індексації пошуковими системами