Як взимку отримати гроші по КАСКО?

08.02.2012 

Приватне акціонерне товариство "Виробничий комплекс "Лілея" пропонує послуги по виготовленню офсетних етикеток. Компанія здійснює друк етикеток в промислових масштабах за ексклюзивним дизайном, враховуючи усі побажання замовників.

За статистикою, взимку водії в шість разів частіше потрапляють в аварії. В цей час помітно збільшується і кількість звернень за виплатами по . Тому страховики знаходять все нові і нові способи законно ухилитися від виплат. Щоб не ремонтувати авто за свій рахунок, експерти радять уважно читати договір зі страховою компанією і не боятися подавати позов до суду.

Гумове питання

За спостереженнями страховиків, основними ризиками при страхуванні КАСКО в зимові місяці є ДТП через слизькі дороги і різні стихійні явища. «Кількість зіткнень і аварій збільшується через ожеледицю, налипання снігу, – констатує начальник управління врегулювання збитків в автострахування АСК «ІНГО Україна» Олександр Руликовський. – Крім того, водії не завжди дотримуються правил безпечного водіння, не враховують особливості дорожнього покриття, швидкісного режиму, не дотримуються дистанцію між рухомим транспортом. Однак справжня халатність автовласника проявляється у невідповідності технічного стану авто погодним умовам».

Це найпоширеніша серед страхових компаній причина відмови у виплаті по КАСКО. «Специфіка умов страхування взимку полягає в підвищеній увазі до технічного стану застрахованого автомобіля, – пояснює заступник директора департаменту андеррайтингу і методології СК «Добробут» Сергій Кабанов. – У договорі страхування прописаний обов’язок страхувальника – підготувати автомобіль до експлуатації в зимовий період: залити незамерзаючі рідини, замінити «літню» гуму на «зимову». Якщо до пошкодження застрахованого автомобіля призвело невиконання цих вимог договору, страхова компанія має право відмовити у виплаті страхового відшкодування або істотно його зменшити».

Експерти радять водіям звернути увагу на цей нюанс ще при підписанні договору або хоча б до того, як з вами трапиться неприємність. Приміром, «перевзути» авто вимагають абсолютно всі страхові компанії, але умови при цьому різні. Деякі страховики окремим пунктом договору встановлюють період їзди на зимовій гумі (з 15 листопада по 15 березня або з 15 жовтня по 15 квітня), а деякі – погодні явища. «Оскаржити відмову страхової компанії у виплаті відшкодування можна тільки в другому випадку, – коментує незалежний юридичний консультант Андрій Головня. – Якщо зміна шин в договорі «прив’язана» до снігопаду, а в день аварії була плюсова температура, в суді у страхувальника є шанс справу виграти».

Вільне падіння

Вибір правильних шин для авто – не єдина сезонна проблема водіїв. «Другий актуальний ризик зимового КАСКО, на який слід звернути увагу клієнтів при укладенні договорів страхування, – пошкодження автомобіля внаслідок падіння різних предметів, – акцентує Руликовський. – Найчастіше це бурульки, які пошкоджують машину на парковці біля будинку». Якщо страхова компанія не хоче відшкодовувати пошкодження від падіння бурульки, доведеться судитися за компенсацію шкоди з ЖЕКом – він відповідальний за утримання будинків. Втім, причиною вм’ятин на авто може стати не тільки недбалість комунальних служб.

Взимку під час їзди з-під коліс часто вилітають замерзлі грудки снігу. Експерти попереджають: такі випадки не стандартні і спочатку можуть бути не внесені в договір страхування. «Найчастіше падіння або потрапляння предметів страхові компанії відносять до такого ризику, як стихійні лиха, – пояснює Головня. – Дуже мала кількість компаній виділяють такі події в окремий ризик з конкретним описом покрокової схеми його фіксації, необхідної для виплати страхового відшкодування. Тому з настанням такої події багато автовласників стикаються з тим, що її необхідно довести. А як довести – чітко не розуміють самі страховики».

За словами фахівців, наприклад, падіння бурульки страхові компанії можуть віднести до неякісної роботи комунальників, а сніг, скинутий на авто під час чищення даху будинку – це «протиправні дії третіх осіб». Ожеледь на дорозі, в принципі, відноситься до стихійних лих напряму. Ось тільки пошкодження машини через цю саму ожеледь ще потрібно буде довести страховику. Це найбільш проблематично, якщо під час руху по трасі або за містом машину просто занесло на льоду і «жбурнуло» на відбійник або дерево. Іноді страховики навіть вимагають довідку з найближчого відділення Гідрометцентру про те, що в цьому районі була ожеледиця на дорогах.

Хоча такі відмовки і причіпки до деталей найчастіше використовують ті компанії, які взагалі не дуже охоче виплачують компенсації по страхових випадках. Тому в юристів порада одна – не економити на КАСКО: «Найкраще вибирати програми, комплексно покривають шість основних ризиків: дорожньо-транспортна пригода (ДТП), протиправні дії третіх осіб (ПДТО), пожежа, напад тварин, падіння предметів, стихійне лихо» , – резюмує Головня. За дешевому КАСКО не тільки важко отримати відшкодування, воно ще й включає в себе мінімальний набір найбільш типових ризиків.

Нестрахові випадки

У зимовий період у автовласників з’являються специфічні ризики, проти яких безсила будь-яка, навіть найкраща страховка. Приміром, подряпини на бампері, які виникають через тертя автомобіля об сніг, який замерз. Багато водіїв згадують таку біду, як зміна кольору автомобіля через вплив хімічних реагентів, якими обробляють дороги в ожеледь. Адже перефарбування авто влітає в копієчку власнику. «Втрата товарного вигляду автомобіля через контакт з настом або реагентами, якими посипають асфальт дорожні служби, не є ризиком за договором КАСКО, – каже Кабанов. – Це скоріше фінансовий ризик, і його можна застрахувати окремим договором».

До речі, від багатьох ризиків страховики в буквальному сенсі слова відхрещуються, завчасно вносячи їх у виключення із страхових подій. Цей розділ договору страхувальникові варто прочитати особливо уважно. «Потрібно знати, що в список таких винятків можуть входити не тільки очевидні для кожного водія речі, – нагадує Руликовський. – Поряд з керуванням авто в нетверезому стані, підставою для відмови у виплаті відшкодування в багатьох компаніях є так званий гідроудар. Це пошкодження працюючого двигуна в результаті попадання в нього води». Але така ситуація типова скоріше для осені або несподіваної відлиги, коли доводиться долати глибокі калюжі і є ймовірність зачерпнути води.

Очевидно, що тонкощі покриття «зимових» ризиків у кожної компанії свої. Тому всі експерти страхового ринку сходяться в одному: процедура врегулювання страхових подій починається ще на етапі укладання договору. «Щоб уникнути проблем у майбутньому, потрібно запам’ятати дві речі, – рекомендує Головня. – По-перше, необхідно правильно вибрати страховика, попередньо оцінивши його фінансовий стан і репутацію на ринку. По-друге, потрібно уважно вивчити правила страхування і умови договору бажано до моменту його укладення».

Схожі публікації:

Ринок страхування

Коментарі





При використанні матеріалів цього сайту обовязковим є гіперпосилання на STRAHUVANNYA.ORG.UA, відкрите для індексації пошуковими системами